De 10 mest populära artiklarna på Skapas blogg 2016

När jag tittar tillbaka på Skapas bloggartiklar så minns jag 2016 som ett spännande och händelserikt år med nya insikter och erfarenheter. I den här artikeln har jag samlat våra 10 mest populära bloggartiklar från 2016. Känner du igen alla eller har du kanske missat någon?    

1. Ska du annonsera på LinkedIn? Här får du några tips!

Artikeln beskriver hur du gör för att lägga ut en jobbannons på LinkedIn. Här får du tips på tillvägagångssätt, vad det kostar och lite strategi kring hur du kan tänka.

2. Anonym på LinkedIn – Så här gör du!

Artikeln beskriver två olika sätt att surfa anonymt på LinkedIn, och tar även upp situationer där du faktiskt kan gynnas av att inte avslöja vem du är.  

3. Lär känna er målgrupp med hjälp av Personas

Artikeln beskriver varför det är viktigt att jobba med målgruppsanalys, vad Personas är och hur du jobbar med det. Du får även tips på information som kan finnas på varje Personas och även hur man strategiskt ska tänka när du jobbar med Personas.  

4. Instagram ändrar sitt nyhetsflöde

Artikeln beskriver de förändringar som skedde på Instagram under våren 2016. Förändringarna gällde ordningen som inläggen skulle visas i nyhetsflödet.

5. 4 sätt att dela och sprida innehåll online på ett framgångsrikt sätt

Artikeln beskriver 4 tips på hur du bäst delar och sprider innehåll online, med hjälp av bland annat nyhetsbrev och sociala medier.  

6. Så skriver du bra rubriker som funkar för webben

Artikeln beskriver vad du ska tänka på för att skriva bra rubriker, skillnaden på att skriva rubriker för webben och i tryckt media och varför det är viktigt att du anpassar dina texter till webben.

7. Webbdesign-trender för 2016

Artikeln beskriver hur du kan se på och tolka förändringar när det kommer till webbdesign, och länkar till 10 webbdesign-trender 2016.

8. Ett besök på världens största mässa – jag tappade hakan!

Artikeln beskriver Eriks besök till industrimässan Bauma i München. Fotona i artikeln visar vansinnigt stora montrar, enorma maskiner och ett gigantiskt mässområde.  

9. Fördelar och nackdelar med långa webbsidor

Artikeln beskriver fördelar och nackdelar med långa webbsidor, vad det kan innebära för din webbplats och vilken typ av innehåll som Google tycker om.

10. Att vara personlig – kryddan som ger effekt på marknadskommunikation

Artikeln beskriver varför det är framgångsrikt att vara personlig inom digital marknadsföring, och hur man kan gå tillväga för att vara just personlig.

För att runda av 2017 års första artikel tänkte jag dela med mig av ett citat som för mig blir mer och mer sant ju längre jag tänker på det:Content marketing is like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second.”

 

Behöver du hjälp med webbutveckling, sociala medier eller content marketing? Kom förbi på ett möte eller slå en signal till mig eller någon av mina medarbetare så hjälper vi gärna till!

  • Copywriter

För mig handlar skrivandet om att vara kreativ från början till slut. Att kunna inspirera, påverka och förändra beteenden genom text är för mig både en spännande och rolig process. Genom att fokusera på content marketing gör man det möjligt för målgruppen att söka upp texten själv, inte tvärtom. Som copywriter ser jag fram emot att synliggöra er och era behov på webben, och därmed göra er digitala kommunikation ännu bättre.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *