Allt fler företag ser värdet av Content Marketing för att nå ut med sin kompetens till sina kunder. Därför har…
Bounce rate – Vilket värde har det i Google Analytics?
Bounce rate, eller avvisningsfrekvens, är ett viktigt mätetal för att värdera besökstrafiken till en webbplats. Men hur definierar Google Analytics ett bounce-besök? Hur slår det mot en blogg jämfört med en vanlig webbplats? Dessa är några av frågorna jag ska försöka reda ut här.
Google Analytics är viktigt för Content Marketing
Content marketing handlar för oss om att skapa ett innehåll som är verkligt matnyttigt och relevant för våra kunders kunder. Med Google Analytics kan vi se att vi hamnar rätt.
Hur intressant är ert företag i Sociala Medier?
De flesta följer sin besöksstatistik på webben regelbundet, men hur är det med statistiken från Sociala Medier? Hur mycket intresse och engagemang får ni?
Spara tid när du skriver relevant innehåll för din målgrupp
Många av oss (inklusive jag) uppfattar de flesta arbetsdagar som en kamp mot klockan. Det är mycket som ska göras…
Inspireras av andra varumärkens logotypeförändringar
Här kommer ett tips på en webbsajt för de som, liksom jag, är intresserade av grafisk design i alla dess…
Content marketing – 3 konkreta exempel
På Skapas blogg ger vi mycket tips och råd om hur du går tillväga för att lyckas med ditt content….
Copyright for dummies – en enkel tumregel gällande upphovsrätt
Vad man får eller inte får göra när det gäller olika filmer, bilder, texter och ljud på webben med tanke på upphovsrätt?
De 10 mest populära artiklarna på Skapas blogg 2016
När jag tittar tillbaka på Skapas bloggartiklar så minns jag 2016 som ett spännande och händelserikt år med nya insikter…
Tidiga tillbakablickar på 2016 – YouTube Rewind redan en succé
Vid den här tiden på året är det många som vill summera det gångna året. Det kommer säker fler tillbakablickar framåt årsskiftet. Men två videos har fått ett stort genomslag på kort tid; det är dels YouTubes Rewind 2016 film och Facebooks film över 2016.
Ska vi ta en wi-fika och surfantisera?
Som copywriter tycker jag att ord är något av det roligaste som finns. Särkilt nya ord som är användbara och gör språket mer nyanserat – eller bara är helt och hållet påhittade!
Har du koll på vad som händer med ert varumärke på nätet?
Det pågår diskussioner om era produkter och tjänster på nätet, oavsett om ni känner till det eller inte. Det påverkar så klart hur varumärket uppfattas och kan radikalt ändra förutsättningarna.