På Skapas blogg ger vi mycket tips och råd om hur du går tillväga för att lyckas med ditt content. Det ska vara relevant, målgruppsanpassat och det ska publiceras och spridas på ett optimalt sätt. Men hur ser det ut egentligen, rent konkret? Nedan visar jag några exempel där vi har hjälpt våra kunder lyckas med just detta.

Exempel 1 – Unit injector vs Common rail in the marine vessel industry

Kund: Volvo Penta
Blogg: Professional Power
Syfte med artikeln: Syftet med artikeln är att beskriva Unit injector och Common rail, vad som skiljer de två metoderna åt, deras för- och nackdelar och anledningen till varför Volvo Penta använder båda metoderna i deras dieselmotorer.
Målgrupp: Målgruppen för artikeln är nuvarande och framtida kunder, till exempel tekniska chefer, verksamma inom den marina industrin.
Publicering på sociala medier: Facebook och Instagram
Resultat: Googla gärna “Unit injector vs Common rail” för att se var artikeln hamnar i sökresultatet.

 

Exempel 2 – How Digital Dentistry Can Help Simplify The Digital Workflow

Kund: Elos Medtech
Blogg: In Focus – Knowledge Blog
Syfte med artikeln: Syftet med artikeln är att belysa Elos Medtechs kunskap inom digital tandvård och kring sina produkter, främst Elos Accurate™ Hybrid Base.
Målgrupp: Målgruppen för artikeln är framtida kunder såsom tandläkare, tandtekniker och dental-labb som letar efter en partner som har den kunskap och de lösningar som krävs för att leverera det bästa digitala arbetsflödet inom tandvård.
Publicering på sociala medier: Facebook, LinkedIn och Twitter.
Resultat: Googla gärna “Digital Dentistry” för att se var artikeln hamnar i sökresultatet.

Exempel 3 – Air freight versus sea freight – when to choose what

Kund: Greencarrier Freight Services
Blogg: Knowledge Center
Syfte med artikeln: Syftet med artikeln är att förse målgruppen med information som underlättar beslutet att välja flygfrakt eller sjöfrakt.
Målgrupp: Målgruppen för artikeln är framtida kunder inom transport och logistikbranschen som är osäkra på vilken fraktmetod de ska välja.
Publicering på sociala medierFacebook, LinkedIn, Twitter, Instagram
Resultat: Googla gärna “Air freight vs sea freight” för att se var artikeln hamnar i sökresultatet.

 

 

Är du nyfiken på content marketing och vill veta mer? Skicka ett mail eller slå en signal till mig eller någon utav mina kollegor! Vi berättar gärna vad content marketing kan åstadkomma för just dig och ditt företag.

  • Copywriter

För mig handlar skrivandet om att vara kreativ från början till slut. Att kunna inspirera, påverka och förändra beteenden genom text är för mig både en spännande och rolig process. Genom att fokusera på content marketing gör man det möjligt för målgruppen att söka upp texten själv, inte tvärtom. Som copywriter ser jag fram emot att synliggöra er och era behov på webben, och därmed göra er digitala kommunikation ännu bättre.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *