capture

Jag vet att det är många som är intresserade av nyhetsbrev, e-postmarknadsföring och säljbrev. Därför har vi på Skapa gjort en blogg som heter e-postskolan. Den uppdateras med jämna mellanrum, om än inte dagligen. Där kan du få tips, idéer och kunskap kring hur du skapar bra e-postmarknadsföring.

Idag publicerades ett nytt inlägg som heter “Ny statistik visar att kuponger ökar konvertering”. I inlägget finns ny statistik från föregångslandet USA och ett exempel från ett företag som inte riktigt lyckas med sin e-postmarknadsföring.

Vad som inte nämns i just det blogginlägget är min egna reflektion om att jag får allt fler nyhetsbrev i min inkorg med innehåll som inte är relevant. Listan som utskicket är gjort till är uppenbart inköpt, då jag själv inte anmält mig. Det är inte olagligt att köpa e-postadresser men min åsikt är att man inte bör göra det. Det stättet att arbeta skapar inte fler affärer/konverteringar, snarare sämre öppningsfrekvens, fler avanmälningar och dåligt rykte för e-postkommunikation som annars är en bra och värdefull kanal.

Följ råden längst ner i blogginlägget så har du en bra start på din karriär som e-postmarknadsförare!

Vad vill du lära dig mer om när det gäller e-postmarknadsföring? Kommentera detta inlägget så skall jag skapa nya artiklar i e-postskolan och här på Skapa.se i det ämnet.

  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *