Jag försöker följa några forum, bloggar och nyhetssajter; för min egen skull och för kunders. Några av de nyheter och snackisar som jag har noterat den senaste veckan presenterar jag här i en punktlista. Vad är dina tankar och åsikter till innehållet i listan? Har du sett något som jag har missat?

  1. Då var det bestämt! London Times börjar ta betalt för tidningen på webben. I höstas kom förslaget och det uppstod en debatt, inte minst på twitter, kring hur vettigt det är, om det kommer fungera och vem som vill betala. Bara artikeln här  från svd.se har 51 kommentarer…
  2. Det är bevisat. Det är roligare att gå på tangenter än att gå i en rulltrappa. Volkswagens reklamfilm gör dundersucce överallt och enligt tidningen Resumé så är det den mest skickade filmen genom tiderna (trots att all text är på Svenska). Vad vet jag? Men över 10 miljoner har nu sett videon på YouTube. Läs mer, se mer och skratta mer eller varför inte skicka in ditt tävlingsbidrag på www.rolighetsteorin.se.
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw[/youtube]
  3. Om Vård har i veckan blivit utsedd till Sveriges bästa webbplats av Internetworld. Här är hela listan!
  4. E-handeln växer ordentligt. 2008 ökade handeln 15% och prognosen för omsättningen 2009 är 21,5 miljarder kronor, ca fyra procent av den totala detaljhandeln. Trenden går också mot att e-handeln blir mer social och att man börjar använda besökarnas nätverk för att driva trafik och handel.
  5. En fullständig folkstorm på Twitter, Facebook och i bloggar anhopade Lindex efter deras informationsmiss inför lanseringen av kollektionen “Affordable Luxury”.  Lindex mötte senare sin publik i Facebook med kompletterande information. Bra eller mindre bra hanterat, men det behövs en strategi för hur man som företag skall agera i sociala medier.
  6. Viral marknadsföring, det vill säga den marknadsföring som sprids från användare till användare, växer på internet. Det säger Henrik Sjödin som forskar om konsumentmarknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm. Kanske inte så nytt för oss som redan är fast i webbträsket, men det är ju trevligt när den här typen av uttalanden (också) kommer forskningsbaserade källor.
  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Artikeln har 1 kommentarer

  1. Erik Ekholm Svara

    Sofia, Spännande sammanställning! Tack. Angående Lindex: I övriga media där det uppstod kraftiga reaktioner på Lindex klädkollektion var Lindex märkbart osynliga. Aftonbladet hade vid senaste kollen 238 kommentarer och ingen av dem var, så vitt jag kunde se, från någon person på Lindex. Även på deras egen Facebook-sida är de märkligt tysta förutom ett inlägg med förtydligandet. Jag tror att de hade kunnat få med sig många av de som förstod hur Lindex hade resonerat och agerat om de hade gått in och kommenterat. Dessutom hade de haft större chans att nå ut med faktauppgifter.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *