Du har en hemsida och kanske till och med en företagsblogg. Du finns på Internet och är aktiv genom uppdateringar och nyheter. Ändå har du svårt att få kunder att hitta dig. Vad gör du fel?
Du finns på webben, javisst – men syns du?
Idag räcker det inte bara med att finnas på Internet, det gäller att synas också – för rätt målgrupp. Dina kunder är ute på nätet och söker efter produkter, tjänster och kunskap. De väljer mellan ditt erbjudande och dina konkurrenters.
Syns du inte, så är du heller inte ett alternativ.
Matchar innehållet målgruppens behov?
Det första du behöver göra är att lära känna din målgrupp. Viktigt att tänka på här, är att din målgrupp består av både befintliga och presumtiva kunder. Befintliga kunder känner redan till dig och behöver en viss typ av information, medan presumtiva inte känner till dig och därför behöver en annan.
Vill du få fler kunder att hitta till din hemsida, är det alltså de presumtiva du vill satsa på.
Relevant innehåll genererar trafik som leder till affärer
När du väl lärt känna din målgrupp och vet vilka behov de har, är det dags att se över innehållet på din hemsida. Genom att skapa en ökande mängd relevant innehåll för rätt målgrupp, gör du dig synlig för Google och hamnar därmed högt upp i sökmotorn.
Syns du dessutom i flera kanaler samtidigt, inte bara på hemsidan, utan även på en företagsblogg och i sociala medier, märks det att ditt företag är aktivt, engagerat och ligger i framkant.
Vi hjälper dig från analys och strategi till produktion och publikation
På Skapa hjälper vi dig med målgruppsanalys och innehållsstrategi. Vi skapar nytt material eller bearbetar befintligt. Vi publicerar innehållet åt dig enligt en publiceringsplan. Vi ser till att du syns på hemsida, blogg och i sociala medier. Vi mäter resultaten regelbundet och arbetar mot uppsatta mål.
Om du vill få fler kunder att hitta till din hemsida, tveka inte att höra av dig. Effektiv kommunikation på webben gör stor affärsmässig skillnad för ditt företag. Se till att synas, du också!