För att få bra effekt i de nya digitala marknadsföringskanalerna behöver man se dem som en helhet. De olika kanalerna, eller delarna, griper in i varandra. Gör man den digitala marknadsföringen rätt kan man få fantastiska resultat.
Många företag vi möter idag säger att de är nöjda med att de har en webbplats, de har ett nyhetsbrev, de har ett extranät för sina återförsäljare, de har ett intranät, de har ett CRM-system, osv. Men när vi frågar vidare har de oftast ingen helhetssyn på det. Det finns ingen strategi och ingen plan för hur de ska arbeta integrerat med de olika kanalerna.
Vi kan idag hjälpa kunderna att lägga upp strategier för hur de ska arbeta med helheten i deras digitala marknadsföring. Då kan exempelvis de segmenterade och lokala nyhetsbrevens artiklar komma in på de lokala webbplatserna. Det ger en effekt att Google gillar webbplatserna bättre och rankar dem högre. Kunderna som får nyhetsbreven personligen och med segmenterat och relevant innehåll, lagrar in ert varumärke högt upp inför nästa köpbeslut. Att inför events, exempelvis produktlanseringar, mässor, etc., arbeta integrerat med e-post-bearbetning, inbjudningar/anmälningar, uppföljningar, SMS-påminnelser, engagerande och dynamiska kampanjwebbplatser där kunderna och prospecten aktiveras både före och efter eventet, ger resultat.
Få traditionella reklambyråer klarar idag av att hantera helheten i de nya digitala kanalerna. Ofta sträcker sig deras engagemang till att skissa upp en kampanjwebbplats som är en statisk kopia av något postalt utskick eller flyer. Ofta görs det dessutom i Flash, vilket gör det svårt för Google att förstå innehållet.
Har du något event, någon produktlansering eller vill se över hur ni arbetar med er marknadsföring och marknadsbearbetning i de digitala kanalerna, tveka inte att ta kontakt med oss, så tar vi ett möte där vi kan diskutera era förutsättningar och möjligheter.