Många företags marknadsavdelningar, stora och små, tenderar att i en alltför hög grad eller i ett för tidigt skede, blanda in IT i sina kommunikationsprojekt i digitala media. IT borde, enligt mig, näst intill vara en icke-fråga för en marknadsavdelning.

Vad menar jag då med detta? Jo, marknadsförare låter tekniken stå i vägen för att synas webben, en av de absolut viktigaste marknadskanalerna idag. Alldeles i onödan. Allt för många utgår från problematik kring en plattform, ett CMS eller en IT-orgnaisationens behov innan kommunikationsprojekten kan påbörjas. Detta leder till att företagets budskap inte når prospects och kunder, säljarna får inte information i tid och varumärkets utveckling avstannar.

Låt i stället er webbyrå lösa teknikval (kanske i samråd med er IT-avdelning?), ge förslag på nya och kreativa grepp kring webben, utforma er webbstrategi, så kan projekt komma igång och komma i mål i tid (samtidigt som ni kan fokusera på det ni kan bäst – er affär!).

Den extremt roliga sketchen nedan med Johan Glans i Kvarteret Skatan är kanske (tyvärr) inte så långt ifrån mångas IT-verklighet? 😉

[youtube]qNNEJb1F_og[/youtube]
  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Artikeln har 1 kommentarer

  1. Gustav Svara

    Jag ville mest gratulera till en kanonsnygg ny sajt, nästan så man blir lite avundsjuk 🙂
    Kommer att följa era olika bloggar med stort intresse.

    /G

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *