Är du en av de personer som upptäckt att webben förändrat ditt företags affärsmodell, att webben liksom förflyttat kunderna från de traditionella säljkanalerna mot de digitala?
Ska man som företag göra affärer i framtiden, och locka de konsumenter som faktiskt aldrig levt utan tillgång till webben, så räcker inte en “snygg hemsida”. Besökaren måste få ett utbyte, en chans att finna vad den söker och kunna berätta om det för andra.
Företag, även inom industrin, måste vänja sig vid att behandla webbplatsen som en säljare och kommunikationskanal som är värd extra tid, engagemang och resurser. Det går inte längre att bestämma vilken information som besökaren tycker är intressant – webbens besökare söker själv rätt på intressant information, oavsett vilken webbplats den finns på. De webbplatser som kan leva upp till besökarens alla förväntningar och har “en säljknapp” på rätta stället, är de som kommer göra bäst affärer.
I det här sammanhanget vill jag tipsa om Etsy.com; ett nätverk för småföretagande hantverkare som med en interaktiv, lättanvänd webbplats där varje hantverkare når ut till hela världen mot en blygsam kostnad. www.etsy.com är väl värd ett besök!