Det skrivs mycket om Web 2.0 nu. Det är inte en enskild teknik, utan mer ett samlingsbegrepp för ett nytt sätt att använda och arbeta med webben. Det handlar dels mycket om att besökarna delar på information och dels om att besökarna kan samarbeta över webben. Det är också mycket fokus på användarvänlighet och snabbhet i lösningarna. Detta är en mycket stark trend nu. Vi känner att den ligger helt i linje med det sätt som vi hjälper våra kunder att använda webben för att utveckla affärerna.

Här är några exempel på webbplatser som kan sägas tillhöra Web 2.0:
Flickr.com – Fototjänst med sökning av foton
Wikipedia – uppslagsverk på nätet
Webbaserat officepaket
Digg.com – Sök bland artiklar och nyheter – granskade av andra
Hitta.se ersätter gulasidorna.se med nya, smarta kartfunktioner och foton från entréer.
Remember the milk – kom-ihåg-listor!
Amazon.com – Bokhandel med smarta funktioner för rekommenderade böcker.
Google Gmail – Webbaserad e-post med stort lagringsutrymme (>2GB)
Googles karttjänst
Microsofts karttjänst

  • CEO

Jag brinner för content marketing och vad det kan göra för våra kunder - speciellt inom B2B-marknadsföring. Sedan är det även grymt spännande att få använda de senaste trenderna och teknikerna för att ta fram verksamhetsnära applikationer och tjänster som löser våra kunders problem och behov. Det som jag tycker är roligast är att leverera till våra kunder och få höra att de är supernöjda och har fått mycket nytta av det vi gjort. Den känslan strävar vi efter vid varje leverans. 0705-53 21 32 | erik.ekholm@skapa.se

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *