Vi på Skapa gillar att umgås och mingla. Att skapa nya kontakter är precis lika viktigt som att underhålla sina befintliga. Något som vi också tycker om är att dela med oss av vår kunskap. Den 26 november gick ännu ett Skapa & Friends seminarium av stapeln.
Content Marketing som drar in nya kunder
Seminariet handlade om hur du når ut till nya kunder och skapar nya affärer med hjälp av content marketing. Vi berättade om hur man kan hantera utmaningarna inom B2B och hur man skapar en uthållig kommunikation med content marketing, som genererar värde för er nu och för lång tid framöver. Vi tog exempel från vår verklighet där vi har arbetat med content marketing i över sex år.
Här är innehållet som vi pratade om:
- Utmaningarna inom B2B
- Content Marketing – hur man får det att fungera uthålligt
- Online strategier – varför de behövs
- Sociala medier – hur man skapar en affärsnytta
- Attrahera och konvertera besökare till säljleads
- Sammanfattning med några konkreta tips
- Diskussion – frågor, erfarenheter och funderingar
Målsättning
Målsättningen med Skapa & Friends är att du lär dig mer om hur man skapar framgångsrik marknadsföring. Om du dessutom gillar Skapa mer efter att du har besökt Skapa & Friends, är det bara en bonus! Vi hoppas också att du tycker att det är en skön mötesplats där du träffar andra spännande personer att nätverka och utbyta erfarenheter med.
Låter detta intressant? Missade du seminariet om Content Marketing som driver försäljning?
Ingen fara, du får gärna höra av dig till mig eller någon utav mina kollegor med frågor och funderingar om hur just ditt företag kan dra nytta av Content Marketing. Det kommer även nya chanser till att delta på Skapa & Friends. I början på nästa år är det dags igen, håll utkik på bloggen eller i våra sociala medier som du ser i sidfoten här nedanför!