Fyra nya responsiva webbsajter för Greencarrier

  • Bättre Google synlighet
  • Fler presumtiva kunder
  • Bättre kundrelationer
  • Modernare presentation
  • Koncept
  • Design
  • Strategi
  • Content Marketing

Företag

Greencarrier Group är ett av Nordens största privatägda transportföretag uppdelat i tre delar: Freight Services, Liner Agency och koncernbolaget. Greencarrier Group har 800 anställda med kontor i 14 länder. Från sina kontor i Norden, Baltikum, Östeuropa, Centralasien och Kina erbjuder de globala transportlösningar.

Uppdrag

Greencarrier Group har levt med föråldrade webbplatser och ville ha en modernare profil och mer rättvisande presentation av allt det som kunderna gillar med företaget – en tydligare kanal för kommunikation som beskriver verksamheten och tjänsterna på ett enkelt och attraktivt sätt. Vi fick i uppdrag att omsätta detta i tre webbplatser för respektive del under Greencarrier Group.

Lösning

Vi utgick från de behov och den nytta som vi såg att Greencarrier kunde få av att skapa nya webbplatser. Vi tog fram ett nytt koncept, design och informationsstruktur för respektive webbplats. Designen implementerades i WordPress tillsammans med ny funktionalitet så som en helt ny funktionalitet för att söka och visa kontakter från hela organisationen samt även lediga tjänster och helt nya pressrum.

Resultat

Vi har levererat tre moderna och enkelnavigerande webbplatser till Greencarrier Group baserade på kundernas behov. De attraherar en ökande trafik av besökare med hög kvalitet. Slutligen skapades även en samlingssida som leder besökaren till respektive sajt.

Content Marketing

Vi tog fram en strategi och plan för att producera, publicera och dela innehåll som skapar resultat för Greencarrier – inte bara nu – utan år framöver. Våra content marketing copywriters fungerar som spökförfattare som tillsammans med Greencarriers experter skriver bloggartiklar anpassade efter målgruppen och Google.

Det innehåll vi skapar löpande för Greencarrier löser problem, stillar nyfikenhet och får hjärtan att slå ett extra slag. Man kan säga att vi är en del i motorn som driver Greencarriers Content Marketing.

Innehållet tillgodoser målgruppens behov och driver rätt besökare till webbplatserna. Den content marketing vi skapar ökar Greencarriers synlighet på Google, bygger deras varumärke och stärker deras kundrelationer. Vi hjälper Greencarrier med att sprida sin kunskap i sociala medier och nå sina mål för digital kommunikation.

 Här hittar ni de nya webbplatserna

Är du intresserad av en liknande lösning? Kontakta Erik Ekholm på 031-30 111 50 eller maila erik.ekholm@skapa.se så berättar han mer.