Ett nytt tänk kring IHM Business Schools online-kommunikation
Vi har arbetat fram en webbstrategi för IHM Business Schools online-kommunikation ihop med IHM. I det arbetet tog vi fram formen och upplägget för deras nya webbplats. Den ska vara modern och ge besökarna rätt bild av IHM, som en av de ledande aktörerna inom affärsutbildningar. Den kommer att fungera som ett nav i deras marknadskommunikation med kopplingar till olika sociala media, som YouTube, Facebook och Twitter.
Anpassad för Inbound Marketing
IHM Business Schools nya webbplats är i huvudsak bloggbaserad för att kunna locka intresse från olika målgrupper enligt tänket i Inbound Marketing. IHM ska locka med relevant och spännande information, och därmed attrahera rätt besökare. Både besökare och Google gillar blogg-formatet med uppdaterad information. Ju mer aktiva IHM är med sin webbplats, desto enklare blir det för Google att förstå vilka besökare som ska refereras dit. Mer relevanta besökare kommer att ge mer köpbenägna leads, som i sin tur ger ökad försäljning. Vi på Skapa önskar IHM lycka till med sin nya webbplats!
Titta gärna in på www.ihm.se!
Snyggt. Gillar designen av de olika kategorierna som namn + egen bakgrundsfärg.
Tack för berömmet! Ja, det känns som att det kommer att fungera bra med det.