Viral marknadsföring har bevisligen fungerat mycket lyckat i de flesta fall. Vem har t.ex. inte sett Dove´s reklamfilm (Se “Dove evolution” här) där man kan följa hur en kvinna förvandlas till supermodell och slutligen hamnar på en reklampelare? Det finns oändligt många filmklipp av den här typen.

Gemensamt med dem är att de fascinerar oss på ett sätt som gör oss mottagliga för budskapet i reklamen. Ofta tycker vi att filmen är så pass kul eller bra genomförd att vi per automatik börjar skicka den vidare till våra nära och kära. Utan en tanke om att det egentligen är en reklamfilm har vi marknadsfört ett företag genom viral marknadsföring.

La Poste (Franska posten) har också lyckats göra en reklamfilm som inte ser ut som en reklamfilm. Filmklippet sprids med diverse budskap som; “Fransman jobbar med sin MacBook som förvandlas” och “Varför en Mac är bättre än en PC” osv. Se själv:

Vill du tipsa dina vänner om det här klippet? Använd följande länk:
//skapa.se/2009/06/franska-posten-sprids-viralt/

…eller använd vår “Dela/Spara”-knapp här under:

  • Art Director

Jag är Art Director med total fokus på online media vilket i sig innebär stor fokus på interaktion och gränssnitt. Ett intuitivt, interaktivt och snyggt gränssnitt på ett system, en applikation eller en webbsida är ofta helt avgörande för dess framgång. Oavsett vad ditt företag sysslar med så värderas det utifrån hur det presenteras, idag mer än någonsin kanske. Om inte formen ger rätt intryck eller lockar till vidare läsning letar besökare på webben vidare efter någon annan som levererar just detta.

Artikeln har 1 kommentarer

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *