Webbdagarna är ett populärt event och mötesplats för alla som arbetar i digitala kanaler och vill lära sig mer om hur man lyckas på webben. Några gånger om året bjuder Internetworld in landets ledande opinionsledare, entrepenörer och specialister inom den digitala affärsvärlden att hålla föredrag. Man skapar på så vis ett fantastiskt forum för ny kunskap och nätverkande.
Skapas VD Erik på talarlistan
Nu på torsdag den 14:e juni går Webbdagarna Facebook av stapeln på Världskulturmuséet här i Göteborg. På listan över talare hittar vi tillsammans med bland andra Joakim Jardenberg och Szofia Jakobsson vår egen Erik Ekholm. Och med mer än 16 års erfarenhet av online-marknadsföring inom B2B, med Facebook som en av de främsta marknadskanalerna, lär han ha flera goda tips att bjuda på under sitt föredrag.
Själv säger Erik såhär då jag frågar honom om hur det känns att vara en av de inbjudna talarna: “Det är självklart smickrande att bli ombedd att dela med sig av våra kunskaper och erfarenheter i ett sådant sammanhang som InternetWorlds Webbdagarna. Vi har under många år arbetat med att hjälpa företag inom B2B och med internationell verksamhet att skapa verklig affärsnytta med sociala medier som Facebook.”
På frågan om varför man inom B2B bör se Facebook som en vass marknadskanal svarar han: “Facebook har en unik förmåga att attrahera specifika och högst relevanta besökare genom att bjuda på specialistkunskap inom smala kunskapsområden. Det är ofta nyckeln inom B2B, där du ju inte försöker att nå den breda massan.”
Rabatterat pris via vår partnerinbjudan
Har du inte bokat in dig på Webbdagarna Facebook än? Bokar du din plats via vår partnerinbjudan så betalar du 2.950 kr (ordinarie pris 3.450 kr)!
Ta chansen och lär dig mer om hur du skapar verklig affärsnytta med Facebook!