Bäst och sämst i Super Bowl 2016

En uppsjö reklamfilmer produceras inför Super Bowl. Kostnader på upp emot fem miljoner dollar per 30-sekunder gör ju att det är viktigt att den producerade reklamfilmen verkligen fungerar. Smaken är ju som baken delad, men här är fyra av mina favoriter och två riktiga bottennapp. Vad tycker du om dessa? Kommentera gärna nedan eller diskutera på Facebook.

Jeep Portraits – Sköna personligheter i stående format

Skönt trovärdig film som bara fungerar med Jeep. Anknyter lite till Volvo Cars senaste film ”Made by People”.

Filmen är gjord för att gå bra i smartphones och är därför gjord i stående format. Många väljer ju att filma och titta på video i sina mobiler i stående format.


Doritos Ultrasound

En film som i alla fall jag skrattade åt. Rolig idé och skönt skådespeleri.

No More – Stark SMS konversation om våld i hemmet

Grymt stark reklamfilm som står ut bland de andra i sitt enkla utförande. De följer upp filmen på kampanjsidorna på deras webbplats.

Audi Commander – Grymt proffsigt hantverk och skön känsla

Lite sorglig inledning. Men allt ordnar sig bara man har en R8:a. Jag kan känna igen mig i önskan som man bär med sig sedan barnsben att imponera på och glädja sin pappa. Superaktuell och skön musik med David Bowies Starman.

 

Och så två riktiga bottennapp – enligt mig i alla fall

Xifaxan – Reklamfilmen där tarmen tittar på Super Bowel

Det är klart att det är riktigt jobbigt med olika sjukdomar, men detta känns som ett riktigt bottennapp. Kunde inte reklambyrån kommit på något bättre, när de nu skulle köpa så dyrt reklamutrymme?

Marmot – När det går riktigt fel om man skojar om homofobi

Marmot gör riktigt bra friluftskläder. Tyvärr fick väl reklambyrån någon slags hybris och ingen stoppade filmen under hela processen. Nu blev den bara pinsam och störande. Bedöm själv!

  • CEO

Jag brinner för content marketing och vad det kan göra för våra kunder - speciellt inom B2B-marknadsföring. Sedan är det även grymt spännande att få använda de senaste trenderna och teknikerna för att ta fram verksamhetsnära applikationer och tjänster som löser våra kunders problem och behov. Det som jag tycker är roligast är att leverera till våra kunder och få höra att de är supernöjda och har fått mycket nytta av det vi gjort. Den känslan strävar vi efter vid varje leverans. 0705-53 21 32 | erik.ekholm@skapa.se

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *