Anpassa dina Facebook uppdateringar till rätt målgrupp.

Har ditt företag en Facebook Page? Visste du att du vid en statusuppdatering även kan målanpassa själva inlägget. Detta är otroligt smidigt när man vill skicka ett meddelande till en specifik målgrupp. Exempelvis kanske du ofta hamnar i dilemmat med att använda engelska eller svenska, då du har fans av olika nationalitet. 

Meddelandet ovan riktar sig till engelsktalande personer (som gillar din sida) som bor i Göteborg.

Ett annat exempel

Ett annat sätt att använda detta på är till exempel om du har ett företag som är verksamt på flera ställen. Kanske har du en restaurankedja och vill kunna dela med dig av erbjudanden eller annan information som riktar sig till de som bor i en viss stad. No problem!


Välj att anpassa ditt meddelande till “Plats/Språk” och välj sedan land och ort som du vill skicka meddelandet till.

Meddelandet ovan riktar sig till alla personer (som gillar din sida) som bor i Karlstad.

Mer än bara statusuppdateringar

Anpassningar av målgrupp är inte bara kopplad till just statusuppdateringar. Det går även att anpassa vem som ska se dina bilder och frågor som du ställer.

Som vanligt glömmer du väl inte att dela artikeln med andra genom att klicka på någon av knapparna under rubriken till detta inlägg 🙂

  • Art Director

Jag är Art Director med total fokus på online media vilket i sig innebär stor fokus på interaktion och gränssnitt. Ett intuitivt, interaktivt och snyggt gränssnitt på ett system, en applikation eller en webbsida är ofta helt avgörande för dess framgång. Oavsett vad ditt företag sysslar med så värderas det utifrån hur det presenteras, idag mer än någonsin kanske. Om inte formen ger rätt intryck eller lockar till vidare läsning letar besökare på webben vidare efter någon annan som levererar just detta.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *