Det skrivs mycket om Web 2.0 nu. Det är inte en enskild teknik, utan mer ett samlingsbegrepp för ett nytt sätt att använda och arbeta med webben. Det handlar dels mycket om att besökarna delar på information och dels om att besökarna kan samarbeta över webben. Det är också mycket fokus på användarvänlighet och snabbhet i lösningarna. Detta är en mycket stark trend nu. Vi känner att den ligger helt i linje med det sätt som vi hjälper våra kunder att använda webben för att utveckla affärerna.
Här är några exempel på webbplatser som kan sägas tillhöra Web 2.0:
Flickr.com – Fototjänst med sökning av foton
Wikipedia – uppslagsverk på nätet
Webbaserat officepaket
Digg.com – Sök bland artiklar och nyheter – granskade av andra
Hitta.se ersätter gulasidorna.se med nya, smarta kartfunktioner och foton från entréer.
Remember the milk – kom-ihåg-listor!
Amazon.com – Bokhandel med smarta funktioner för rekommenderade böcker.
Google Gmail – Webbaserad e-post med stort lagringsutrymme (>2GB)
Googles karttjänst
Microsofts karttjänst