Volkswagen har kommit på en rätt så crazy ide: RoutanBabymaker3000.
Ladda upp en bild på mamman och pappan och kolla sedan hur din baby ser ut. Vad detta har med VW att göra är inte enkelt förstå? Det är svårt att göra en direkt koppling till den nya bilmodellen “Routan“. Men förutom “RoutanBabymaker3000” har VW tagit fram en reklamvideo som berättar att en baby boom (The Routan Boom) har uppstått p.g.a. att folk vill kunna utnyttja tysk ingenjörskonst (en minivan från VW såklart). Någon på marknadsavdelningen hade förmodligen mycket pengar kvar i årsbudgeten och lät en glad reklambyrå göra vad som helst för dem. Det är bara att gratulera byrån 🙂

Jag ger tummen upp för den modige marknadschefen på VW. Detta skämtsamma och oväntade sätt att marknadsföra en produkt på är precis vad jag vill se. Det är annorlunda och kommer garanterat skapa viral spridning. Räkna med att denna reklamkampanj kommer att nämnas i många bloggar, tidningar och webbplatser framöver.

Skapa din egen virtuella bebis: https://www.vw.com/vwhype/babymaker/en/us/

  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *