Skapa och ABB startar kraftfullt blogg- projekt

Skapa kan stolt meddela att vi har inlett ett nytt samarbete med ABB Robotics som utvecklar mjukvaran RobotStudio. Det handlar om ett tätt samarbete kring den nystartade bloggen RobotStudio Update, som uppdateras med nya artiklar varje dag.

Bakgrunden till RobotStudio Update är att ABB vill bli bättre på att kommunicera med sina intressenter och stärka sina befintliga relationer. De vill helt enkelt nå ut till fler genom att använda sig av effektiv webb-baserad kommunikation. Lyssna på Bertil Thorvaldssons tankar kring sociala medier på videon här. Följ ABB:s blogg.

Skapa- en självklar partner

Skapa har ju en lång och djup kunskap inom just detta område; hur man profilerar sitt företag och sina produkter samt hur man når ut med budskap på nätet.  Därför var valet av Skapa som samarbetspartner självklart. Bertil Thorvaldsson, Product Manager RobotStudio säger: “Vi har jobbat länge med Skapa Digital Design för att göra marknadsmaterial som går lite utöver det vanliga. Skapa var det naturliga valet för oss.”

ABB vill synas på webben

ABB vill alltså öka sin närvaro på nätet och kunna erbjuda kunden bra och lättillgänglig information i form av artiklar. Övertygelsen är att detta kommer stärka preferensen för varumärket över tid och väcka ett intresse hos presumtiva kunder. ABB vill bland annat nå ut till den nya generationens robotprogrammerare. Det gör man på bästa sätt på nätet.

Skapas del i samarbetet

I arbetet med RobotStudio Update ska Skapa styra mot uppsatta mål och se till att dessa bibehålls över tid. Mer konkret står vi för projektledning och koordinering av projektet. Vi är också delaktiga i skrivandet av texterna, som vi språkgranskar och gör SEO-vänliga.

Hög ambitionsnivå

Det är ett extra spännande samarbete eftersom projektet har en så hög ambitionsnivå. Nya artiklar med tydliga mål-fokus och olika inriktning kommer publiceras varje dag och ett flertal ABB- medarbetare har involverats. “Det här är en modell som vi tror mycket på” säger Lars Andersson, digital strateg på Skapa. ”Men alla företag behöver inte ha samma ambitionsnivå som ABB för att kunna satsa på denna effektiva kommunikations- variant. Ambitionsnivån kan anpassas efter varje företag och dess resurser” tillägger han.

Läs bloggen RobotStudio Update!

Låter detta intressant? Kontakta Lars Andersson för mer information.


  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *