Facebook har gjort det enklare att publicera webbsidor ihop med företagets Facebook Pages. Det gör att du får en helt ny möjlighet att arbeta med vilket webbinnehåll som helst inuti Facebook-gränssnittet. Du kan köra tävlingar, enkäter, videos, företagspresentationer, kundvittnesfillmer, välkomstsidor, e-handel, etc. Det är bara fantasin som sätter gränserna. Relativt få företag har ännu utnyttjat denna möjlighet. Vi har gjort välkomstsidor för Ramirent som en del av ettt större uppdrag för dem. Du kan se exempel här: Ramirent Group, Ramirent Poland, Ramirent Sweden.
Det har också kommit många nya spännande Facebook-funktioner. Dels i form av ändringar i gränssnittet och hur du ser dina vänners aktiviteter. Facebook har blivit ännu mer socialt genom att flera applikationer, som exempelvis svenska Spotify, låter dina vänner veta vad du gör just nu.
En intressant ny funktion är tidslinjen, Facebook Timeline. Än så länge finns den inte för företag, men när den släpps kommer det att bli en utmärkt kanal för att marknadsföra sitt företag i. Den ger större utrymme för kreativitet med större bilder i tidslinjen, men framförallt en stor toppbild. Mashable har utvecklat tankarna kring tidslinjen för företag.
För dig som är nyfiken på att aktivera din egen personlig tidslinje, så har Mashable en bra instruktion för det.
Om ni är ett företag som uppmuntrar att medarbetarna är aktiva och skapar värdefulla dialoger för ert företags räkning på Facebook, kan ni överväga att förse dem med en uppsättning toppbilder som marknadsför företaget. Se exempel på hur Volkswagen har gjort i USA. Det kan vara bilder som relaterar till en pågående kampanj eller liknande som ni ber medarbetarna att använda. Självklart måste bilden hålla en sådan kvalitet och vara så pass snygg att medarbetarn själv vill använda den.