Vi har skapat en ny webbplats för vår kund Avinode. Baserat på vår analys av deras nuläge och behov inom deras marknadsföring och försäljning, har vi tagit fram en strategi för Avinodes online-kommunikation. I den strategin har vi exempelvis, tagit in de övergripande visionerna och målen för Avinode, vi har analyserat deras affärssegment, deras målgrupper och marknader, deras nuvarande och potentiella affärsmöjligheter och deras organisation. Den nya webbplatsen är ett av resultaten från det strategiarbetet.
Attrahera Googles intresse med en blogg-baserad webbplats
Webbplatsen är blogg-baserad. Den har WordPress som publiceringsverktyg. Vi gillar WordPress för dess enastående potential att attrahera Googles intresse och för dess enkelhet att arbeta med innehållet. Med Inbound Marketing och Content Marketing, så är just enkelheten att skapa nytt matrerial och redigera material, avgörande för framgången.
Bloggen, kallad för “The Node” på webbplatsen, används för att etablera och förstärka bilden av Avinode som the ledande kunskapspartnern inom flygcharter-verksamheten. Genom att publicera intressanta blogg-artiklar som är genuint relevanta för Avinodes målgrupper, kommer “The Node”-bloggen snart att attrahera rätt besökare till webbplatsen via Google, Twitter, Facebook, YouTube, etc.
De grafiska riktlinjerna för webbplatsen hade tagits fram av MILK. Vi skapade en väl fungerande webbplats i enlighet med riktlinjerna som är anpassad till nuvarande och framtida behov av en utökad online-kommunikation.
Vi önskar Avinode all lycka med deras nya webbplats!