Under de tretton år som vi på Skapa har arbetat med online kommunikation så har intresset för olika tjänster varierat över tid. Just nu ser vi en dramatisk ökning inom två områden; strategier för online kommunikation och utbildning inom online kommunikation. Vi välkomnar utvecklingen och tycker att det känns jätteroligt med så många vetgiriga företag som kunder. Senast i torsdags besökte vi tillsammans med Litium Trä- och möbelindustriförbundet (TMF) i Jönköping.
Vi på Skapa erbjuder olika utbildningar i olika längd. Oftast följs ett första utbildningstillfälle upp med ett till för att följa upp hur utvecklingen har fortskridit.
På initiativ av Anna Agerhall på Theofil Carlsson AB anlitades Skapa och Litium för en heldagsutbildning för Trä- och möbelindustriförbundet. En mycket lyckad heldag med engagerad publik från stora och små företag, med många spännande frågeställningar och stor tillförsikt inför framtiden.
Är du intresserad av föredrag, utbildning eller workshops inom online kommunikation? Vi kan gärna skräddarsy ett som passar ditt företag. TMF lyssnade i torsdags till bland andra följande ämnesområden som avslutades med en frågepanel:
- Sök, och du skall finna. Vad betyder Google för din hemsida? Google är världens största sökmotor och den sida där många av oss börjar vårt Internetbesök. Däför är Google också viktig för din hemsida och din framgång på Internet. Vi går igenom hur du på egen hand kan lyckas bra med sökmotoroptimering (SEO) och sökordsoptimering, vi tar död på ett par myter och ger dig handfasta tips.
- Inte en i mängden! Hur du skapar effektiv e-postmarknadsföring. Trots ökad mängd e-post i världen är e-postmarknadsföring en viktig beståndsdel i din marknadsföring och försäljning. Vi berättar om hur du gör för att skapa ett läst nyhetsbrev som ger dig fler affärer. Vi visar hur ett nyhetsbrev kan se ut, vad som är bra innehåll och hur du sprider det till fler personer.
- Från prospect till kund med sociala medier. Med lite kreativt tänkande och framåtanda kan du göra dina prospects och hemsidesbesökare till kunder. Vi ger dig värdefulla tips som förbättrar din kundkontakt och marknadsföring med de kanaler som finns tillgängliga på webben som exempelvis Facebook, YouTube, Flickr, bloggar och Twitter.
- Utöver ovanstående rubriker så kan vi även erbjuda föredrag inom interkommunikation och den moderna katalogen på webben.