Vi möter ofta företag där man, trots att man har stora informations- och kommunikationsavdelningar, inte lyckas hålla sina externa webbplatser uppdaterade med nytt material. De har ofta bristfälliga resurser för förvaltning och utveckling av innehållet. Ofta förvärras situationen av att all publicering på de externa webbarna ska kanaliseras via några få personer. Det resulterar i att webbplatserna inte upplevs uppdaterade och intressanta för besökarna.

Computer Sweden från IDG skriver om en undersökning som stödjer den här bilden. Fyra av tio webbansvariga anser att de inte har tillräckliga resurser för sitt arbete.

När vi arbetar med webbstrategier och organisation av arbetet med webben fokuserar vi mycket på förvaltningsfasen. På vikten av att sätta en organisation med tydliga behörigheter och resurser. Men också på att göra det enkelt för olika funktioner inom företagen att bidra med material till de externa webbplatserna.

Har du funderingar kring förvaltning av webbplatser, tveka inte att höra av dig till mig. Eller skriv en kommentar till inlägget.

  • CEO

Jag brinner för content marketing och vad det kan göra för våra kunder - speciellt inom B2B-marknadsföring. Sedan är det även grymt spännande att få använda de senaste trenderna och teknikerna för att ta fram verksamhetsnära applikationer och tjänster som löser våra kunders problem och behov. Det som jag tycker är roligast är att leverera till våra kunder och få höra att de är supernöjda och har fått mycket nytta av det vi gjort. Den känslan strävar vi efter vid varje leverans. 0705-53 21 32 | erik.ekholm@skapa.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *