För många reklambyråer blir webben ett ganska platt media utan utbyte med besökaren. Formgivningen är ofta snygg och ibland finns det någon liten film att titta på men fokus ligger ofta på information och inte så mycket kommunikation.
Webben som media kan nå mycket längre och djupare än så. Den kan skapa relationer och intäkter. Det är dags att utnyttja det!
Genom engagerat arbete med webben och aktiv kommunikation och informationsutbyte med besökaren, skapas relationer. Genom relationer och engagemang fattar besökaren köpbeslut och därmed skapas intäkter till företaget. För att uppnå allt detta måste affären vara i fokus, även långsiktigt, när webbplatsen eller kampanjen arbetas fram.
Några tips på vägen:
- Arbeta långsiktigt med webben som kommunikationskanal
- Avsätt tid och resurser för arbetet
- Fokusera på er affär och vad ni vill uppnå
- Arbeta med en byrå som kan webb och strategier för webb – inte bara form
- Fundera på om ni kan växa i den lösning som er webbyrå erbjuder
- Glöm inte formgivningen!
Tänk på att en väl genomtänkt investering på webben idag tar dig mycket längre än vad samma investering gör om ett år eller två.