Mashable rapporterar att statistik från Nielsen Online visar att deltagande i sociala nätverk nu är större än användandet av epost.

I slutet av 2008 besökte 66.8% av världens internetanvändare en medlems-community. 65.1% använde e-post. De populäraste sakerna att göra på webben är att söka samt besöka olika webbportaler. Runt 85% av användarna sysslar med detta.

Nielsens undersökning visar på en hel del intressant. Under 2008 spenderade användare 63% mer tid på medlems-communities än året innan. Facebooks användare nyttjade tjänsten enormt mycket mer än året innan. Hela 566% mer tid spenderades på webbplatsen under 2008. Äldre användare är den grupp som har utökat sitt användande av Facebook mest.

Några ytterligare fakta:

– Facebook når 29.9% av de globala internetanvändarna. Detta att jämföra med MySpaces 22.4%.

– MySpace är det mest lönsamma nätverket med intäkter på 1 miljard dollar. Facebook drog in 300 miljoner dollar 2008.

– Facebook är det största sociala nätverket i alla länder förutom Tyskland, Brasilien och Japan.

– På Twitter har CNN, New York Times och BBC den största spridningen.

Mest anmärkningsvärt i rapporten är ändå Facebooks enorma genomslag och ökning i användande.

  • Administratör

Vi är en digital byrå som producerar webbplatser, appar, presentationer och sociala medier med innehåll som matchar era kunders behov. Våra skräddarsydda webbaserade system skapar bättre affärer för våra kunder varje dag!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *